Friday, December 7, 2007

Julpyssel

Mitt hem är återställt igen. Tack och lov.

Älskar vårt schema, idag har jag varit i skolan mellan 12 och 14. Så förmiddagen ägnande jag åt att städa, riktigt grundligt, nu är allt fint, rent och julpiffat. Frågan är vad jag egentligen har gjort hela eftermiddagen... Fixat lite mer med mitt julpyssel. Typ. Och sett på julkalendern på datorn. Tycker allt att den är ganska mysig. I mitt fönster hänger nu apelsiner med nejlikor och det luktar helt underbart...

Även om jag bara var två timmar i skolan idag så var det hyfsat otrevligt. Har regnat konstant hela dagen, så cykelturen till BMC var förfärlig. Hade åtminstone regnbyxor på mig (poäng till mig) men lyckades trots detta bli sjöblöt och lerig. Mina skor har nog sett sina bästa dagar... Föreläsningen sen handlade om svält och dess påverkan på metabolismen. Halvjobbigt om jag ska vara ärlig. Och sen hem igen genom regnet. Därför tänker jag inte sätta mig fot utanför dörren mer idag ifall det inte mirakulöst blir underbart vinterväder istället.

Och imorrn ska jag och Danni äta lutfisk, helt underbart!

No comments: