Thursday, August 16, 2007

Är det nu man ska ta sig an bokhögen man inte hann med i somras?

Grått idag. Känns verkligen som att sommaren är slut nu. Letade fram en stor stickad kofta. En sån man kan tälta i. Det kändes av någon anledning helt rätt.

Lägenhetstjafs. Hade trott att jag skulle få hyra mitt låtsas-kusinbarns etta (min kusins mans son...) men icke! ***** uppsalahem verkar tycka att vi har för dåliga skäl för andrahandsuthyrningen. Men vem vet, kanske med lite övertalning att de ger sig... Annars har jag ungefär 1200 intresseanmälningar på lägenheter jag aldrig kommer få. Uppsala är inte idealt att bo i om man inte gillar korridor. Moussaka. En positiv sak: när jag kom hem igår hade en Ängel städat köket åtminstone. Så nu kan jag gå in där utan att få panik.

Och jag har nya koppar från IKEA. Beige-vita stora temuggar och mindre kaffekoppar med fat. Me like IKEA.

No comments: