Sunday, March 2, 2008

anatomiträsket

Har i princip bott på skolan de senaste veckorna och tragglad ben och muskler och kärl och nerver och tretusen andra strukturer som vi ska kunna identifiera. Vi har även tillbringat alldeles för mycket tid i källaren (dissektionssalen) och haft otrevliga saker för oss. Dissketionerna börjar bli jobbiga nu, tänkte inte beskriva det närmare men man ska vara glad så länge man slipper. Men efter den tolfte mars är det över för den här terminen.

Så livet står lite på paus. Men den här helgen har jag faktiskt tagit det riktigt lugnt, pluggat en del anatomi så klart, men myst med mamma på besök igår och idag blir det lunch med min bästis och fika på kvällen med en annan vän. Dessutom håller jag på och bakar bröd. En av mina absoluta helgsysselsättningar, blir på något sätt himla lugn och harmonisk av det. Och jag behöver ladda inför veckan som liksom alla andra blir totalt uppbokad och fylld av sena kvällar på skolan. Jora satte... tänkte bli social igen efter påsk. (eventuellt tjuvstarta lite i tentaperioden)

No comments: