Thursday, June 28, 2007

Med sömn att ta igen...

Tillbaka i korridoren igen, köket är värre än någonsin (var tog storstädningen vägen??), men trots allt: så skönt att komma hem igen!

Italien var underbart, supervarmt och en tokigt lång sandstrand. Det finns inte mycket som är bättre än att simma i medelhavet... Men rivazzura di Rimini visade sig vara världens turist-håla, tydligen måste alla italienare åka till havet minst tio dagar varje sommar. Därav den proppfulla strandpromenaden där jag och mor min så småningom fick ge upp försöken att promenera i normal takt. För att citera min mamma "som en lus på en tjärad sticka", fast med östgötsk dialekt ;) Menmen, italien är ju alltid italien, så jag har redan börjat förtränga turisttätheten och dundrande trafik utanför fönstret mitt i natten. Sol, värme och underbar italiensk glass!

Vi landade i tisdags natt, kom hem cirkus halv två. Sen har jag bara flängt runt, igår och idag tillbringade jag på diverse sjukhus med pappa. Hm... orkar inte dra alla turer, men nu är han hemma igen iaf med en venport som förhoppningsvis ska funka den här gången... Shit och jag ska vara i dalarna i en evighet. Det är ganska långt till KS från malingsbo.

Nu har jag tre dagar på mig att packa om och landa lite, varva ner. Ska cykla till stan en sväng och inhandla stövlar, förhoppningsvis zebrarandiga ;) och träffa Maria. Annars är det bara uppladdning som gäller, ut och jogga lite, andas, njuta av att vara själv inför mer än en månad med ständigt sällskap. Men herregud vad härligt det ska bli! Är så taggad, team excellence (med franskt uttal!) kommer äga köket i sommar ;)

By the way: fått massa trevliga mail från uppdok, har tjugo poäng registerade, slutsats: jag är godkänd på alla mina tentor!! Wiiie, inga omtentor för mig!! Nu väntar jag bara på att få se tentorna och stilla min nyfikenhet på vissa diagram som jag visst hittade på lite...

No comments: