Wednesday, June 13, 2007

Men kan du ge dig nån gång!

Har världens envisaste förkylning, den verkar ha fattat tycke för min kropp... Först var jag sjuk kanske en vecka innan tentan, sen fick jag vara frisk knappt en veckan innan den jäveln kom tillbaka! Och nu är det mest sådär irriterande envist, är inte allmänpåverkad men fortfarande snuvig. Suck.

Igår lekte jag guide i Uppsala, Eva och jag vandrade runt över hela stan och spanade på både slott, nationer och konstiga så rondell-skogar. Jag insåg att jag hittar rätt bra i uppsala, trots allt har jag ju bara bott i stan en termin, men det känns hemma och jag kan leta mig fram dit jag ska utan karta. Sen virrade vi runt uppe vid ångströms ett tag, tänkte att jag skulle visa den blivande teknologen var hon skulle hänga i höst, men jag vet inte, en fin baksida med trevliga gräsmattor såg vi iaf ;) Menmen det var kul och vi shoppade till och med litegrann, globalen is the shit! Det är ganska praktiskt, alla flyttar till uppsala, snart behöver jag aldrig ta mig till sthlm för att träffa folk ;)

Men ändock är det där jag är igen, har varit SKB-nisse-vakt idag åt min mor. Nån stackars bortkommen värmekille var här för en stund sen och petade lite på några element. Men det gick ju snabbt så nu är jag fri och ledig! Ska iväg till Täby i eftermiddag och fika med några gamla kursare från sophia, hur mysigt som helst!!

Ska gå och hänga lite på balkongen med en god bok. Det är så underbart att äntligen ha tid för att läsa, har nästan inte läst en enda skönlitterär bok på hela terminen. Läser världens bästa just nu "Magician" av Raymond E. Feist. Me like fantasy.

No comments: