Saturday, June 2, 2007

Frihet

Idag har jag avnjutit min första dag på sommarlovet :) Var ute och sprang en lång härlig tur, åkte in till stan en sväng och köpte körsbär (för jag kan inte stava till bigaråer...) och sen har jag tillbringat större delen av eftermiddagen halvsovandes på en filt i solen. Och det är så härligt att äntligen vara helt ledig, att inte ha nånting (nästan) som man måste göra. Jag kan bara skrota runt hemma och plocka lite eller läsa en bok, en helt vanlig skönlitterär bok!

Tentan igår gick nog ok, det är alltid lika svårt att säga på förhand, men det kändes inte helt åt skogen iaf... Men kemi-nissen får minuspoäng på sina eviga "rita en graf"-frågor. Hatar dem! Det blir alltid lika roligt när jag försöker hitta på ett samband och tolka vad han menar med en graf över hur enzymaktiviteten förhåller sig till leverns totala omvandlingskapacitet som en funktion av etanolkoncentrationen. Suck, det hade jag inte lärt mig från hans föreläsningar iaf. Menmen, nåt ska man väl ha fel på också ;) Sen åt vi post-tentamen-middag hemma hos Daniela, supermysigt! Vi lagade urgod pasta och toscagratinerad ananas, efter att ha virrat runt på gigantiska ica maxi i stenhagen. Känns jättemärkligt med alla kursare som jag antagligen inte kommer träffa på hela sommaren... men alla far ju åt olika håll och det är ju inte som om jag själver kommer vara så anträffbar heller... Gud vad jag längtar till Italien nu!! Drygt två veckor kvar bara. Och sen blir det läger, det börjar nalkas en kanon-sommar :)

Upptäckte äntligen det finurliga med alla mina sjuttioelva studentkort! Har verkligen irriterat mig galet på alla de där korten som man aldrig använder, men likförbaskat släpar med sig, men idag fick jag användning för dem. Skulle beställa eftersändning på posten över sommaren och för att få rabatt behöver man legitmera sig som student. Det visade sig då att Mecenat har gjort något konstigt med mitt kort så att det inte fungerar, fick meddelandet att det finns två studenter registerade på samma nummer, typ... Måste ringa och skälla på dem på måndag. Hur som, då var det sjukt praktiskt att kunna dra fram ett av sina andra kort ur rockärmen ;) Det är nämlisch galet dyrt att eftersända annars. Lade ner ideén om att hyra ut rummet i juli, men jag tror att jag kommer få det att gå ihop över sommaren ändå. Åker till sthlm på tis och snyltar på mor min lite ;) och jag har en sparad pott för glasspengar...

No comments: