Saturday, June 30, 2007

Spara sommaren på burk

Var ute och gick med Maria igår i flera timmar, genom smultronhagen ut till Håga. Var tillbaka idag och plockade en liter smultron, helt otroligt, vart man än tittar är det helt rött. Satt så länge på samma ställe och plockade att jag blev alldeles yr när jag skulle resa mig. Smultron är nog jordens godaste bär. Jordens godaste allt. Gjorde rårörd sylt av dem när jag kom hem och frös in. Förstå när jag tar fram den där i februari-mars när allt bara är kallt och jävligt. Helt underbart.

Och jag får åka bil på måndag, nicenice. Har pack-kaos just nu, väskor och kläder överallt. Jag har iaf röjt av sängen... ;) får ta tag i det seriöst imorrn. Jag har för många klänningar. Shit, det är bara en dag kvar!! Har fixat iordning alla recept åtminstone. Hm, det känns lite strange, när jag kommer tillbaka från skogen är det bara två-tre veckor kvar innan terminen drar igång igen. Menmen, nu är det sommar. Svensk som bara den med härligt småregnande...

No comments: