Saturday, May 26, 2007

6 dagar kvar...

I torsdags hade vi vår allra sista föreläsning för den här terminen. Vi hade även vårt sista basgruppsmöte, nästa termin blir det både ny handledare och helt nybasgrupp. Det kändes himla märkligt i efterhand, jag kan inte riktigt fatta att det bara är en vecka kvar till sommarlovet. Kan iofs vara för att den där satans tentan hänger över oss... Är så fruktansvärt trött på alltsammans just nu, måste lura mig själv med diverse knep för att hålla uppe pluggandet. Köpte en whiteboardtavla idag, och tro det eller ej, det blir lite roligare att repetera transaminering och cori-cykel om man får rita på en tavla ;) Hm, annars pluggar jag faktiskt inte galet mkt, har aldrig kunnat sitta sådär dag och natt som vissa andra... menmen det löser sig nog ändå.

Var och klippte mig idag också, behövdes verkligen, hur slitet som helst. Men, och nu kommer det stora menet, det blev lite för kort... usch, jag gillade att ha långt hår. Men jag vet, om borsten fastnar halvvägs för att håret är så risigt då måste det bort. Men iaf, det hade inte skadat med nån cm längre... suck. Men det växer väl ut. Köpte mors-dag-present också, kände mig riktigt duktig som kom ihåg det. Min älskade moder är en av de som har en tendens att bli väldigt irriterad om man inte kommer ihåg denna dag. Och jag brukar inte vara superdålig, men de senaste åren har hon ändå lyckats bli sur på mig för att jag inte har ansträngt mig tillräckligt... Tänkte försöka undvika det i år. Hon kommer upp med tåget imorrn för att lyssna på mig när vi sjunger, så jag får väl försöka vara hypertrevlig och inteinteinte glömma paketet hemma. Lilla skrutt-mamma, skulle egentligen behöva vara hemma och ta hand om henne lite... men snart så.

Och jag har en ny zebra-tröja, bara så att ni vet ;)

No comments: