Thursday, May 10, 2007

Och tentaplugget har börjat

Idag slog jag nog alla rekord, vaknade kvart över sex och började plugga kvart i sju. Tragiskt. Har iaf börjat på målbeskrivningen till nerverna nu, och jag börjar bli rejält stressad. Det är seriöst tre veckor kvar till tentan! Helt sjukt, vart tog hela våren vägen?? Det var ju gott om tid nyss och typ snö ute, nu är det supervarmt och ingenting kvar innan skolan är slut. Men jäklar vad skönt det ska bli med sommarlov! Är ledig hela dagen, gott om tid för hjärnans anatomi... suck... Men jag tänkte unna mig en liten sväng in till stan, måste köpa nytt block, det fjärde (eller är det femte, jag har tappat räkningen) för den här terminen. Och sen ska jag faktiskt ge mig själv en present, Netto har en vattenkokare den här veckan för 79 kronor, då kan jag äntligen kassare mammas gamla bruna camping-sak som blixtrar när man drar ut sladden. I-landsproblem egentligen, jag vet, var ju inte så många år sedan man faktiskt kokade vatten i kastrull, men man blir bekväm av sig. Och jag har fått världens godaste te av systra mi, kaffe latte, tror att jag håller på och blir beroende ;) Så jag behöver ju en vattenkokare. Dessutom har jag upptäckt tjusningen med varma koppen, finns inget bättre när man kommer hem sent och är utfrusen av cykeltur i för tunna kläder men inte orkar hålla på och bre mackor och greja.

Grillade med min kör igår, eller ja, delar av del iaf. Var supermysigt, vi satt i triangeln och det var till och med soligt och hyfsat varmt. Var hyperstressad innan bara, vi var på vårdcentralen på eftermiddagen, så jag var i stan tjugo över fem och skulle träffa körfolket vid Folkes kl sex. Så det var racercykeln hem till Flogsta för att hämta upp plånboken som jag hade glömt och max-speedad handling på ica, hopslängande av extremt slarviga spett med halloumi och annat gott och sedan upp på cykeln igen och iväg till Folkes. På vägen där någonstans behagade min stänkskärm falla sönder. Såklart. Men jag hann och spetten blev supergoda trots att jag inte hann lägga ner så mkt själ i dem. Halloumi är svårt att misslyckas med ;) Och det blev som sagt en mkt trevligt grillning! När folk började frysa gick vi hem till Sofia istället och lyssnade på musik och sjöng och drack te. Mkt bra initiativ där! Känns jättetråkigt att det är så få gånger kvar, vi uppträder på gospelmässan den 27:e och sen är det sommarlov för kören också. Menmen, jag får nog sjunga så det räcker i sommar.

No comments: