Sunday, May 6, 2007

Söndagar är min dag

Var uppe innan sju imorse, vaknade vid fem första gången av att det var för ljust, och sen två timmar senare var jag pigg och trött på att ligga i sängen. Jorå satte... ibland vet jag inte vad det är för fel på mig, jag kan ju verkligen inte ta sovmorgon. Fattar inte hur man gör.

Hur som, har varit urproduktiv idag. Började plugga en kvart över sju, höll koncentrationen ett par timmar sedan gick jag över till att städa istället. Mkt välbehövligt för övrigt... Har fått hur mkt som helst gjort, var nere och handlade och lagade lunch och sen har jag pluggat en stund till. Är typ klar med hela målbeskrivningen för Energi och näringsbalans nu (orkar inte räkna med histologin, den har jag mikroskoperat färdigt och näringsupptag och motorik gjorde jag ju supernoga till första fallet...). Några frågetecken blev det, men inte så många som tur är... Nu ska man bara börja repetera och plugga in allt också... suck. Men jag ligger iaf bra till i tidsplanen. Och nerverna verkar inte dödligt svåra. Har till och med börjat läsa lite till fallet, men måste låna en bok i skolan. Himla kul när lärarna sätter upp en Neuroscience-bok på litteraturlistan samtidigt som de säger att det inte är någon ide att köpa den eftersom det kommer ut en ny i sommar. Och vi får bara ha kurslitteratur en dag om man överhuvudtaget lyckas få tag på en i bibblan. Menmen, wikipedia finns ju alltid ;)

Ska träffa systra strax och promenixa lite. Superfint väder ute, soligt och sommarvarmt. Me like :) Vill ha glass, har typ ätit två hittills iår. Bättring krävs! Kanske ska lyxa till det riktigt och köpa en magnum white... fast sandwich är ju fortfarande favoriten.

Just det, jag tror inte att jag har hunnit lovorda min cykel!! Det är en sådan otrolig skillnad att cykla på min fina röda blixt än den rostiga ljusblå skrothögen. Växlarna tar och hela cykeln lyder under mig... Så härligt!! Får hjärtat i halsgropen ibland bara när jag glömt bort var jag parkerat den i stan och för en millisekund tror att den är stulen... Kanske ska skaffa trippla lås. Eller en stor avskräckande kedja...

No comments: