Tuesday, May 15, 2007

Trött i kroppen...

Har haft världens längsta dag idag. Började med ett härligt fyratimmars-pass med föreläsningar om jonkanaler. Iofs har vi en jättesöt föreläsare nu som pratar finlandssvenska och berättar roliga anekdoter. Men man dör ändå halvvägs mellan åtta och tolv... sen hade vi fall på eftermiddagen, både start och avslut så vi kom inte från ackis förrän vid femsnåret. Fallet var dock himla kul, redovisningen gick super och Sara hade bakat urgoda muffins så vi överlevde ;) Nya fallet handlar om alzheimers och minne. (Shit, jag borde besöka min faster...) Sen hade jag sådär halvlite tid innan kören så jag orkade inte cykla hem bara för att vända, så jag gick på stan en stund och spanade på leggings som jag kanske ska köpa till sommaren... Hur som, sen var det kör, vi börjar bli nervösa nu, konsert om två veckor!! (eller ja, gospelmässa blir det, men vi kommer liksom hålla i den och sjunga en massa) Och sen var det Nallesjukhusmöte på ÖG vid åtta så jag var la hemma kanske halv tio, cirkus fjorton timmar efter att jag begav mig imorse. Menmen, det är ju så det ska va eller hur ;) fullt upp så länge allt är kul! Vi startar upp Nallesjukhuset imorrn, ska bli galet roligt!! Massa dagisgrupper som kommer till oss med sina nallar som har olika krämpor. Tanken är att vi ska "bota" nallarna och avdramatisera läkarbesöket och få barnen att känna sig mer trygga hos doktorn. Lite nervöst, har inte varit med förut, men ungar är ju alltid härligt så det går nog bra!

Sen funtar jag på att vara så fräck imorrn att jag skippar PU't, föreläsningen handlar om vetenskapligt förhållningssätt och jag orkar verkligen inte... De drillade oss i den en massa på sophia och jag skulle verkligen vilja komma hem lite tidigt och ta det lugnt, kanske en lite joggingtur och börja kika lite på fallet. Kommer ju vara borta hela helgen, det blir en tripp till skogen, vi har planeringshelg inför i sommar, mys, men jag är lite för stressad egentligen... Men jaja, det blir faktiskt skönt också, världens bästa ursäkt för att inte plugga ;) Och vi får åka bil till dalarna, yey!

Apropå älgar har jag kommit på att jag kanske kan hyra ut mitt rum när jag bor i skogen i fem veckor, så får jag nästan en inkomst... vi får se hur det går. Men jag har iaf varit duktig och lagt undan en hel tusenlapp den här månaden (det gäller att snylta med sig mat från mamma när man är där ;) ...), så att jag ska kunna hänga lite i uppsala de veckor jag faktiskt har sommarlov. Om jag då dessutom hyr ut rummet och nån vänlig själ köper min minidisc på blocket så kanske jag till och med kan få det att gå jämt upp... man kan ju alltid drömma.

Nej, vad sägs om lite sömn innan jag måste ta hand om massa barn... Jag har ett nytt knep: att hänga upp en stor jäkla filt framför fönstret! Då vaknar jag iaf inte kvart över sex utan tjugo i sju... sovmorgon ;)

No comments: