Friday, November 23, 2007

Jullov

Det känns nästan så. Som jullov. Tentan är över och det kändes faktiskt riktigt bra, inga obehagliga frågor om kopplingsanalys på populationer utan dem jag hade koll på, placentan och kombinerade p-piller, signaltransduktion och angiogenes. Men man kan ju aldrig vara helt säker... Hur som är det underbart att det är över. Har nog aldrig varit så nervös inför en tenta förut. Igårkväll hade jag verkligen panik, och imorse... men som sagt: nu behöver jag inte tänka på det längre!

Gick på stan en sväng efteråt, julstämning överallt. Älskar det. Inhandlade årets första julklapp. Till mor min. Ska bara komma på vad jag ske ge alla andra, suck... det är så himla roligt att ge bort julklappar, men innan man kommer på vad sjutton man ska hitta på... tycker nog mest om att slå in paketet egentligen.

Åker till sthlm imorrn, släktlunch hemma hos mamma på söndag. Ska bli supermysigt att träffa storebror, saknar'n... ungen har ju varit på hawaii i tre veckor och gottat sig...

Skippade tentafesten ikväll, orkar inte riktigt med framtida kollegor som medveten super skallen av sig. Ska sjunka ner i en biosalong med Daniela istället. (och jag tror att vi får det hemskt mycket mysigare)

No comments: