Friday, November 16, 2007

Tentaperiod

Fallredovisningen imorse avslutade kursen, nu börjar helvetet... jag som har varit så sjukt effektiv och (hurra) kunnat plugga urbra hela veckan sitter idag mest som en zombie framför böckerna och orkar inte fatta nånting. Mycket möjligt att det beror på två tydliga orsaker.
1. Jag har inte sovit sedan kl tre inatt då jag vaknade och mådde tok-illa och hade hjärtklappning. Hela jag låg och skakade.
2. Försöker ta mig an embryologin som är ett rent helvete med diffusa anteckningar från föreläsningar jag inte hängde med på...

Tenta om exakt en vecka. Men jag har gett mig fan på att ta mig igenom den.

Så... man kanske borde sluta undvika chordin och sonic hedgehog och avsluta face-bookandet och bloggandet... en sista förströelse bara:

3 saker du alltid har i:

Kyl: Lingonsylt, pålägg, morötter
Frys: iskuber, matlådor, bröd
Skafferi: bönor, pasta, mjöl
Handväska(ryggsäck): almanacka, pennor, plånbok
Sminkväska: mascara, täckstift, läppglans
Badrumshylla: linsburkar, tops, nagelsax
Skohylla: hm, just nu en matta på golvet men: tygskor, andra skor, ehm... grus
Förråd(källaren): böcker, möbler, lilla vagnen
Hjärna: elektricitet, känslor, rytm
Jackficka: nycklar, kodkort, cykellyse
Kryddskåp: Salt, kanel, te
Trädgård/balkong: har ingen, men skulle vilja ha: vatten, lammöron, soffa
Barskåp: obefintligt just nu om inte frysta iskuber med vitt vin gills ;)
Köksbänk: vattenkokare, fruktskål, soya
Fruktkorg: apelsiner (ja, nästan året runt)
Hall: jacka, paraply, spegel

No comments: