Tuesday, November 27, 2007

Men knäna har ju iaf inte lagt av än...

Vet inte om det är kylan eller tröttheten eller nåt annat mystiskt, men jag är inte riktigt vän med min kropp. Yrseln är jag ju van vid, men har fått rätt taskig balans och är så satans fumlig. Som om händerna inte riktigt har fattat leken, tappar saker hela tiden... sjukt irriterande! Lederna spökar litegrann bara, men sätter iaf inte upp några hinder i tillvaron. Men det blir nog bättre till jul när jag bara får sitta i en fotölj framför teven hemma hos mamma. (herregud vad sjuk-fokuserad man blir som läkarstudent. skärpning!)

Det är kallt nu jue! Iofs mysigt med snön, men inte så cykelvänligt... men lite spänning i tillvaron är väl bara bra... Har galet mkt julstämning, måste erkänna att jag har tjuvstartat (suprise...inte) och satt upp adventsljusstaken. Men det ger mig faktiskt livskvalitet! Och vi drack glögg idag på fallstarten, supermys. Har druckit en hel del glögg sen jag började tentaplugga... men som tur är har jag en genetisk defekt som gör att jag aldrig tröttnar ;)

Jaha, ny kurs. Homestas och endokrinreglering. Översättning: hormoner. Typ. Måste läsa massa om insulin till fallet och growth hormone till seminariet på fredag. Nice att vårt schema är typ obefintligt, imorrn slutar jag tolv och på tors börjar jag ett. Inte helt fel när man nu bestämt sig för att låtsas att man har jullov... Fast jag kommer nog komma till insikt snart att det är lite som behöver göras först. Men ändå. Jullov-ish.

No comments: