Wednesday, November 7, 2007

med tips från coachen i tankarna...

Kom hem från skolan cirkus tjugo i sex idag. Har förberett teratologi-redovisningen med min basgrupp. Teratologi. Läran om monster. (eller missbildningar på modernt språk) Och det självklara blir ännu mer självklart. Alkohol och graviditet matchar inte. Inte på något sätt.

Det är en helt speciell känsla att cykla hem, komma hem i mörker. Svårt att beskriva, men på nåt sätt tycker jag om det. Ganska mysigt, även om det är rätt trist att sluta sent... Dock har fiffiga Lotta timer på lampan i fönstret, och den lilla enkla saken, att slippa komma hem till en svart lägenhet gör så stor skillnad. Känner mig så hemma i min lilla etta. Ett sånt otroligt lyft från korridor-helvetet och ett alldeles eget hem.

Har inte varit übertrött idag för en gångs skull. Vilket är himla märkligt med tanke på att jag var uppe kvart i sex imorse...

Var och tände ett ljus i domkyrkan i söndags. Hade först tänkt gå på nån sån allahelgona-minnesgudstjänst-sak, men pallade inte riktigt. Gick hem och grät istället. Men det funkar ju det med. Så svårt att acceptera bara, att livet måste gå på halvfart nu. Att det kanske är helt ok att lägga skolan åt sidan lite. Vore bara så skönt att klara tentan. Två veckor kvar... och paniken börjar byggas upp bland studenterna...

No comments: