Saturday, March 17, 2007

Det här med att bo i korridor...

Jag har just gjort årets godaste gärning och sanerat korridorsköket. Och nej, det heter inte sopa och våttorka golvet när det tar en halvtimme att skura bort ett par månaders gamla matrester (med sveriges sämsta mopp till förfogande). Men nu är det rent! Visst är det en erfarenhet att ha bott i korridor (det är iaf vad jag tröstar mig med emellanåt) men nu räcker det. Så kul är det inte. Till hösten tänker jag vara long gone from here. Jag förstår inte hur svårt det kan vara på en skala, eller som min gamla kemilärare brukade säga "på en skola från ett till nio", att diska sin disk efter sig, torka av diskbänken och försöka att knyta ihop soppåsen innan den är så full att handtagen har ätit upp sig själva. Är riktigt lockad av att bli mästare av arga lappar, problemet är bara att ingen riktigt verkar bry sig om dom. Och detta trots stora svart bokstäver på engelska med utropstecken. Suck.

Skrev min tenta igår. Har ingen aning om hur det gick. Ångrar mig såhär post tentamina att jag iskallt räknade bort all kemi. Jag borde ha räknat med att beppot till kemiförläsare skulle slänga in ca tio poäng med frågor där man enbart skulle räkna på jämvikter och ligandbindningar. Menmen, jag har ju min fixa ide om att aldrig lämna en fråga blank så jag svängde ihop lite ekvationer och svamlade lite. Förhoppningsvis har jag någon siffra rätt iaf. Det var förvånansvärt mkt grafer man skulle rita i resten av tentan med, en del hade jag stenkoll på, men en och annan hittade jag på (helt själv, duktigt va...?)Menmen, alltid får man nån halv poäng här och där, och förhoppningsvis räcker det över g-gränsen.

Måste gå och kika till min moussaka i ugnen, korridorstricket: laga sjukt mkt mat på en gång så minimerar man riskerna för magsjuka.... Nerå, riktigt så illa är det inte (speciellt inte nu när jag harstädat!!) mera studentens lathet ;) mkt moussaka på en gång betyder matlådor till hela veckan.

No comments: