Tuesday, March 20, 2007

Läkarnörd...

Suttit och tittat på webförläsningar om mag- tarmkanalen, lite halvtaskigt av dem tycker jag, att inte ge oss förläsningarna live utan begära att vi ska ha sett alla på nätet innan tors... menmen, pluspoäng på att man kunde sitta hemma i fotöljen med värmedynan i knäet. Minus på den överhängande risken att somna... Hur som, på slutet var det ett par gastro- respektive rektoskopi filmer, sjukt kul! De plockade for runt med kameran och visade olika delar och plockade bort polyper och annat mysigt. Jag vet att jag är lite strange, men det var himla roligt när de liksom kastade en lasso runt en av polyperna som hade växt sig lite för stor och sedan bokstavligt talat rykte av den... hmm, kanske inget man vill ska hända i ens egen tarm bara...

Jag har förövrigt cyklat i sol idag! Till skillnad från alla dagar innan när jag har lyckats taima snö, regn och en riktigt uppfriskande hagelskur...

No comments: