Tuesday, March 13, 2007

Distraherad

Sitter hemma hos mor min i stockholm för att tenta-plugga, och det är alltid just i de stunderna jag hittar andra rolig saker att göra... Som att skaffa mig en blogg. Men jag måste faktiskt få skylla på att det är sol ute. Och att jag pluggade mycket igår. Och i förrgår. Och dagen innan dess. Och... ja ni fattar, tentaperiod i sitt esse. Men just nu vill jag bara ut och njuta av värmen, inte sitta med näsan över kemiboken (för kemi är verkligen inte min grej). Så länge jag håller mig till hjärtfysiologi och respirationsmekanismer går det fint, det fattar jag och det är dessutom riktigt roligt. Men syra-bas-balans och buffertformler... där har jag satt upp någon slags mental spärr. Iofs kom jag på den excellenta ideén igår att om man bara behöver 65% för att klara tentan så betyder det att man kan skippa alla kemi ;) Så jag tror att jag kör på den taktiken...

No comments: