Wednesday, March 14, 2007

Leriga skor och vuxenpoäng

Är tillbaka i Uppsala igen och har precis varit ute på en lång promenad i solen. Riktigt härligt, även om en lerig åker plus tygskor inte är lika med sant... Dessutom har mitt knä gett upp andan igen, trots att jag gör mitt bästa för att ignorera det. Borde verkligen gå och kolla upp det där snart, men de kommer bara peta på det och antingen inte hitta något fel alls eller komma fram till något jag absolut inte vill höra. Menmen, brukar man inte säga att monster försvinner om man blundar tillräckligt hårt? Kanske är samma med knän...

Hade fått läkartidningen i brevlådan när jag kom hem, glad! Ja, jag vet att jag är nördig på mitt alldeles egna sätt, men det är en del av min charm! Och visst är det lite vuxenpoäng också? Ännu mer plus att jag kan hävda att jag läser den i studiesyfte... Har verkligen inte kommit igång med något plugg idag. Igår var jag iaf hyfsat produktiv, men nu är det som om huvudet är fyllt till max... Kanske går bättre i eftermiddag, vem vet. Sedan har jag ju hela dagen imorrn också. Det läskiga är att jag börjar övertyga mig själv om att jag kan det där nu (minus kemin). Nej, men allvarligt talat, jag har koll på de flesta begreppen och funktionerna, det får gå som det går på fredag helt enkelt! (vänta nu, var det verkligen jag som sade det där? hm...)

Och ikväll ska jag gå på massage!! Ska bli så skönt, funtar allvarligt på att klämma in regelbundna besök i min studentbudget, hur nu det skulle gå ihop... Menmen, ikväll blir det väl använda julklapps-pengar! Längtar...

No comments: