Thursday, March 15, 2007

Och motsatsen till gröna fingrar är vad? röda...??

Tror ni att jag fick nåt vettigt gjort igår alls eller? Nope, inte ett dugg. Men det var ganska skönt, var in till stan och handlade lite, fixade massa papper inför kö-teckningen på ög i helgen, pratade med bror min på telefon och cyklade in till stan igen för massagen (för övrigt helt underbart!!) Hm... det blev kanske ganska mkt gjort ändå! Sedan hämtade jag upp friggo och maria på vägen hem och lagade middag i korridorsköket. Supermysigt och goda ugnsbakade auberginer blev det med...

Och tack vare en nästintill pluggfri dag igår har koncentrationen varit på topp nu på morgonen. Är en sån där jobbigt morgonpigg människa som är aktivast innan klockan elva. Bra så länge man har lediga dagar att plugga på, men inte så smidigt när jag har en kväll över eftersom min hjärna i princip slutar fungera efter halv fyra...

Solen lyser idag med, helt fantastiskt! Ska ta cykeln in till stan strax och träna lite. Hoppas det är ett bra pass, behöver en puls-tops-kick... Frågade massören igår om lite tips för att slippa bli så in-i-*** stel i axlar och rygg, träning och bygga upp ryggmuskler var tydligen det viktigaste. Kanske borde funta på att gå på lite mer styrke-inriktade pass... men det är så tråkigt! Var på ett skivstångspass för ett tag sen med kajsa, iofs hade jag ganska roligt åt mig själv ;) Stod där med en satans stång över huvudet och höll på att gå av! Dessutom fick jag blåmärken över hela nacken... Är mer sugen på yoga-passen då, lite rygg bygger man väl av det med?

Och jag fick en blomma igår av friggo =) Behöver lite växter, har bara ett stackars bambuskott från ikea. Iofs beror det på att jag tar död på allt som kommer i min närhet... Ska verkligen försöka hålla liv i den här ett tag... Vill börja plantera lite fröer också, frågan är bara var jag ska göra av dem när de blivit stora... får göra en räd och gräva upp någons gräsmatta tror jag...

No comments: