Friday, March 23, 2007

Fredagskänslan

Finally fredag och jag har en date med en värmedyna och en dvd-spelare. Det finns inget bättre än scrubs när man är riktigt mör efter skolan. Har haft jordens tråkigaste föreläsare idag, så fruktansvärt monoton röst och så seg så att man skulle ha hunnit ta ett varv runt BMC och köpa kaffe på vägen tillbaka innan han ens hade hunnit svara på en fråga som ställts. Iofs, när man väl lyckades processera hans röst och faktiskt ta in vad han sa så handlade det om intressanta saker, ENS (enteriska nervsystemet) och olika mekanismer rörande sväljreflex och frisättning av hormoner i mag- tarmsystemet. Han var stundom rätt söt också, han körde med diabilder och källor från 94-95 (vilket kändes rätt märkligt, inte så up-to-date direkt...) och fumlade med kritorna som flög åt alla håll... Hur som, det blir Boron-bibeln i helgen kryddat med lite självdisciplin till fallet.

Gjorde morotssoppa igår med min nya mixerstav, I löööv it! Sjukt gott dessutom med en liten touch av ingefära. Mera soppa åt folket! (och hur klarade jag mig utan en mixerstav innan?)

Skall cykla till synsam strax, håller på att pröva ut nya linser. Typ nån silikon-historia för att de ska släppa igenom mer syre till ögat eller nåt... Kan till och med sova med dem ett par nätter (at least so they say...) optikern tyckte att det vore bra för mig med tanke på att jag ALLTID har linser i, visar mig bara i glasögon om jag är så dödligt förkyld att jag inte kan öppna ögonen och få i dem... så ja, jag lät mig övertalas till att byta linser till något som iaf funkar liiite bättre med min livsstil. Hm... de blir alltid så glada när jag stirrar på dem som ett frågetecken när de frågar om jag har en linsfri dag i veckan och hur dags på eftermiddagen jag tar ut dem när jag kommer hem... Menmen, jag ser det såhär: med tanke på att jag är så skötsam på alla andra plan, eller ok, alla plan förutom att plugga sånt jag tycker är tråkigt, och ja inte tatueringen kanske också... och ehm... jaja, min poäng var att: hade jag någon poäng? Äsch... jag lägger ner det här tror jag.

No comments: