Monday, April 9, 2007

April när den är som bäst

Det snöar fan ute. Och jag ska åka tillbaka till uppsala idag. Skulle inte ha suttit fel med lite påsklov nu, istället ska man upp tidigt imorrn och mikroskopera. Suck. Har iaf hunnit ta det lugnt i helgen, träffat trevliga människor, varit kulturell med både teaterbesök och bio, fått världens gigantiskaste påskägg och lyckats packa ner en skrivare i resväskan. Sen har jag även lyckats lova att gå till läkaren med knäet efter påsk. Jaja, det är väl bara att ta sig i kragen och gört...

Andra saker som ligger i min resväska:
Körsbärstomater (lyx-artiklar som mödrar skickar med fattiga studenter)
En pesto-ost
Svampar (inte såna som växer i skogen alltså utan den andra sorten...)
Greven av Montechristo i tre band
Boron-bibeln (inte kan jag resa utan den inte)
Tre ton sommarkläder som jag verkligen kommer behöva (inte)
Och tråkigt nog: alla skattepapper till deklarationen

Hm, nu ska jag ut i snöstormen, måste stjäla ett paraply av mor min först bara...

No comments: