Sunday, April 15, 2007

Vuxenhet

Var det du systra som definierade att bli vuxen som antalet kryddor man ägde? Hur som, jag är iaf uppe i den magiska gränsen av niokryddburkar (ok, alla är inte på burk men lite måste man ju fuska...) och kan alltså räkna mig som en del av den vuxna samhällsgruppen ;) Och de nominerade är:

Kanel
Aromat
Salt
Curry
Svartpeppar
Timjan
Saffran
Herbes de Provance
Muskot

Annars då? Har firat min faster som fyllde 81 idag, mysigt att träffa henne och kusin och kusinbarn (haha, nu lät det säkert som att jag har lekt med gulliga barn, men jag är ju fortfarande yngst i min skeva släkt satte...) Min faster är dement, men är alltid så glad när man kommer på besök. Alltid lika kul att träffa henne! Sen gick jag en sväng på Netto med mor min och blev bortskämd ;) fick tomater och gurka och höjden av all lyx två stycken paprikor!! Hm... man uppskattar helt andra saker när vardagsmaten bygger på studentbudget. Jag hade nog aldrig kunnat tänka mig hur härligt det skulle kännas att få med sig en tomat till lunchen istället för dessa förbannade morötter. Inte för att jag har något emot morötter. Det blir bara lite... trist. Iaf när 95% av ens sallad består av dem. Men inget ont sagt om morötter, man kan ju göra allt möjligt med dem, koka dem, riva, biffar, pastasås, ugnsbakade... ja ni fattar, det går att leva på morötter om man bara har lite fantasi ;) Men mozarella och tomatsmörgås som står på menyn ala mamma ikväll är ändå lite vassare.

Fallredovisning imorrn, har gått superbra med pluggandet. Det känns faktiskt himla skönt att jag börjar få rätsida på metabolismen och alla mystiska kemiska processer i utvinnandet av energi som kroppen har för sig. Kemi kanske inte är så dumt iaf... Det är en speciell känsla när poletten trillar ner ;)

När jag promenerade med mamma längs ån idag fick jag nästan känslan av att vara utomlands. Så underbart! Det är helt sjukt egentligen att det kan vara över 20 grader i april. Vill ut och njuta mera, kanske blir en liten kvällsprommis med nån härlig musik i solen...

No comments: