Sunday, April 29, 2007

Pluggar...

Idag har jag varit sådär äckligt flitig och pluggat järnet över fem timmar. Har inte varit utanför dörrn alls, förutom för att laga lunch. Mitt huvud känns alldeles mört, nacken är superstel... Det räcker nog för idag nu tror jag. Måste ta mig ut en sväng och få lite luft och bli lite piggare. I min preliminära planering hade jag tänkt att en joggingrunda skulle passa bra nu. Men jag har nog gett upp det, om jag ens orkar promenera långsamt till Håga och tillbaka är det en bedrift. Men jag är ändå nöjd, har hunnit med massor, och planeringen till juni ser ljus ut. Jag kommer nog hinna med allt till tentan.

Var i sthlm fre-lör, grillade med flickorna i fredags i Tanto, supermysigt! Och halloumiost är väldigt gott... Sen bogserade jag min cykel på pendeln samt uptåget igår. Det gick hyfsat smidigt, pendeln var väl sådär, fick stå mitt i liksom och flytta cykeln hela tiden fram och tillbaka när folk skulle av och på. Menmen, uptåget var bättre där packade en tågvärd in den i väskutrymmet så jag fick till och med sitta! Så nöjd att jag har min fina röda cykel i förrådet nu, ska bli härligt att få trampa på ett fungerande fordon! Måste vänta till cykel-gubben har öppet bara så att han kan laga min punka. Och nej, jag tänker inte ge mig på att laga den själv, då kommer jag bara ha sönder nåt (alternativt mig själv eller mina kläder) och bli på fruktansvärt dåligt humör.

Men, nu gäller det att ta sig ut innan jag fastnar på sängen...

No comments: