Tuesday, April 24, 2007

Ett försenat påsklov

Har precis betalat 5,50 för ett frimärke med mitt bankkort. Detta eftersom min hela förmögenhet för tillfället består av en krona i plånboken och cirkus 16 på kontot. Tack gode gud att CSN kommer imorrn. Speciellt när jag är för envis för att sätta över pengar från sparkontot... Menmen, nu är iaf deklarationen postad och klar. Och jag får tillbaka litegrann efter skatt, yey! Blev bara irriterad på att jag inte fick ihop det med att svara på internet, hade inga koder och det här med e-leg verkade mystiskt... hm, får fixa det till nästa år.

Förträffen gick urbra i helgen :) Föräldrarna verkade lita på oss fullt ut, flera kom fram och sa att det kändes så bra inför sommaren. Konfirmanderna verkade också nöjda, vi fick dem för oss själva på kvällen och grabbarna utsatte dem för diverse lekar medan Malin och jag fixade middag. Missade namnlekarna, riktigt synd, nu ligger jag ännu fler namn minus... det kom två hjon som jag kände, annars var det bara nya ansikten. Menmen nya människor är alltid roligt! Och jag snappade upp en hel del namn under charaderna, tillsammans med ett gott skratt åt våra utflippade citat... ;) Men det var en märklig känsla att säga att man var ledare och försöka ge bra svar på alla föräldrarnas frågor som man inte riktigt hade koll på själv... Strange. Men vi verkade ju ha lyckats ändå. Det kommer bli en kanonhärlig sommar!

Har sjukt mkt ledigt den här veckan, tror att de tänker att vi ska ha inläsningsperiod nu, tentan ligger först i juni, men Energi och näringsbalanskursen är slut nu och nästa vecka börjar Kommunikation, nerver och psyke istället. Så tanken är nog att jag ska tentaplugga energi och näring nu och psyke i maj... Men orka, det är sol ute och jag fick rätt bra koll på energiomsättningen, glykolysen, oxidativ fosforylering etc till förra fallet, det skulle vara oxidativ stress i sånt fall, men jag har ändå halvkoll på det. Och problemet är ju att jag kommer glömma bort om jag börjar plugga in massa reaktioner nu. Det lät väl som en superbra ursäkt, eller hur? ;) Bättre att gå ut i solen då!

No comments: