Wednesday, April 18, 2007

Att läsa huden


Varför var man mycket sötare när man var liten för? Jag vill vara prinsessa igen och fira midsommar på landet med blomsterkrans och världens största gummistövlar...

Hade sjukt bra PU idag, en dermatolog var och föreläste om huden och hur man tolkar de signaler den kommunicerar med. Väldigt intressant, man kanske skulle bli dermatolog istället... Jag hade inte riktigt tänkt på allt man kan lära sig bara genom att titta på en persons hud, hur det liksom speglar allt som händer under, inuti kroppen. Fick lära mig ett nytt ord också "titthålsdermatologi" ;) att bara titta på en liten utvald del av hudkostymen när patienten viker upp ena kanten på byxbenet istället för att få se det som döljer sig under hela skjortan...

Mikroskoperingsdugga imorrn, lite nervös, men mest bara trött på det. Trodde att jag skulle kräkas över mikroskopet idag när vi satt en stund efter PU't (som slutade halv fem), men sen gav vi upp och jag och Daniela cyklade till Vaksala torg och köpte billig frukt istället. Hittade mina favoritpäron som brukar kosta massor annars :) och supergott lerugnsbakat tunnbröd för 15 kronor. Så nu får det gå som det går med duggan, jag tänker INTE åka dit imorrn bitti, då kommer jag bara bli sur.

Och sen är det helg, är ledig på fredag! Det blir iofs inte någon lugn helg, vi har styrelsemöte på fredag och sedan förträff i sthlm lör-sön, ska träffa alla konfirmanderna och deras föräldrar, spännande! Måste bara fixa recept på fransk couscous-sallad... team excellence första prövning inför sommarens kök. Usch, borde seriöst börja fundera på vad jag ska laga för mat i sommar också, ska ju planera matsedel nån gång... jaja, det ger sig. Men förträffen blir nog kul, ser verkligen fram emot det! Men det känns fortfarande lite strange att vara ledare... då måste jag ju bli vuxen också ;)

Nej, skärpning nu, måste se till att få lite sömn inför imorrn. Vaknar galet tidigt jämt, visst, jag är morgonpigg som få, men en del måste jag nog erkänna beror på mina persienners oförmåga att stänga ute ljuset, kanske dags att köpa rullgardin snart... Blir lite drygt att vakna framåt fem så småningom...

No comments: