Monday, April 16, 2007

Första mjukglassen i solen vid ån

Fallredovisningen gick super idag :) kändes verkligen som om jag hade grepp om metabolismen. Nästa fall handlar om anemi och bondbönor... hm blir nog spännande. Mikroskoperade en stund efter lunch och sen var jag till blodcentralen för att anmäla mig som blodgivare. Så himla typiskt, när jag äntligen får ändan ur och verkligen går dit har jag totalt missat deras lilla regel angående tatueringar, man måste tydligen vänta ett halvår så jag får inte ge blod förrän till hösten. Suck... menmen de tog iaf prover för att checka hb och sånt, kan vara kul lite kul att veta. De hade nån spejsad liten sak som tog blodtrycket också, som ett litet armband som fästes runt handleden. Syrran påstod att de haft den ett bra tag, men jag har aldrig sett såna förr, har bara varit med om de där stora maskinerna på hjul som klämmer sönder hela armen på en. Och dem litar jag inte på.

Apropå älgar börjar jag funta på om jag är lite intolerant mot nåt, min mage är verkligen osams med mig och har varit det rätt länge nu. Hm, det är nåt jag gör som den inte tycker om. Men orka vara laktosintolerant, nåt annat man kan var känslig för? Gluten? Fast det är ju ännu jobbigare... usch, om man blundar och håller för öronen lite så kanske det försvinner... Försökte förresten få en läkartid angående knäet (shit vad mkt säljfel det var på mig helt plötsligt...), men jag blev överlämnad till en sjukgymnast ist, vet inte riktigt om jag tror på det... Känns inte som om hon kommer kunna göra nåt åt det ändå, vad jag funderar över är ju om jag fått mammas jäkla artros-knän, pappa har ju också haft nåt tjafs med sina leder, dessutom hade Carin en hypotes också om hormon-obalans. Hur som, vad jag skulle vilja är ju att nån (läkare) tar lite prover typ. Menmen, Maria (kusinen min) kanske kunde fixa in mig hos sin polare som är husläkare. Tur att man har kontakter i den här världen ;)

Ånej, har lab imorrn. Har börjat gruva mig inför dem, det går allid åt skogen, vi har typ inte blivit godkända på första försöket nån gång. Men imorrn ska det fan ta mig gå igenom! Har dagen till ära till och med läst igenom kompendiet i förväg, var så nördig att jag faktiskt kollade upp det här med frikopplare också. Med ett sådant engagemang måste det ju bara gå bra, eller hur?!

Håller på och läser Greven av Monte Christo, har inte läst en roman på evigheter, hade nästan glömt bort hur underbart det är! Böcker är typ det bästa. Blir lite irriterad på att jag inte hinner läsa lika mkt längre, det är ju nåt jag alltid identifierat mig med. Men så skolade också pappa in mig tidigt på biblioteket, herregud vilka högar man lånade över sommaren till landet, det var tider det... Kanske ska planera in en bokhög till sommaren, ska ju faktiskt vara ledig ett par veckor... hm, jag får funta på det, eller som sara brukar säga "jag får suga på den karamellen en stund"

No comments: