Monday, April 2, 2007

Fallstart och testcyklar

Hade fallredovisning + start idag, kände mig så totalt oinspirerad. Som att ha tuggummi i hela huvudet ungefär. Det gick bra ändå som tur var, hade snöat in mig på enzymregleringen i boron... Fattar inte vad alla har emot den!? Finns sjukt mkt bra information i den om man bara sätter sig ner och koncentrerar sig lite. Hm, halvkul att vi hade beppot till handledare. Jag vet inte, men jag stör mig otroligt mkt på honom! Hur han liksom avbryter en innan man ens har hunnit komma in i en diskussion bara för att det inte är "rätt ordning" på inlärningsmålen. Morr... Tråkigt nog verkar det som om resten av gruppen inte tycker att det är lika frustrerande. Menmen, förhoppningsvis har vi vår andra handledare snart igen, han är verkligen som gjuten för PBL, får en att tänka och inspireras till lärande... Nog om detta.

Och snart är det påsk! Ska bli så skönt med en långhelg, åker ner till sthlm för att umgås med släkt om vänner, blir supermysigt. Måste dra med mig sjukt mkt saker tillbaka bara, som en skrivare, typ alla sommarkläder, liggunderlag till förträffen och massa annat jox... tur att man är master of listor ;) hur skulle mitt liv hålla ihop utan dem? Skulle ha glömt allting innan jag ens hann äta frukost... nerå riktigt så illa är det inte, men nästan...

Satt och mikorskoperade med Sara en stund på eftermiddagen. Väldigt liten stund måste understrykas, inte min favoritsysselsättning och defintivt inte när det är sommar ute. Jaja, vi kände oss iaf lite duktiga och fick komma hem tidigt ändå. Framåt för korta, effektiva (nåja, korta iaf...) stunder med mikroskopet.

Får en promenad i solen strax till träningen, blir skönt att rensa huvudet lite. Ser faktiskt fram emot nästa fys-lab, "testcykeln" heter den och går ut på att vi ska cykla som galningar på en motionscykel och mäta laktat och annat spännande! Blir roligt att se om jag har så bra kondition som jag inbillar mig att jag har... ;)

No comments: