Sunday, April 29, 2007

En av mina dåliga ovanor... (listor som ingen orkar läsa)

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa?
spontant nej, men ok om det är en superbra ide och jag får riktigt mkt betalt...

Vilken årstid tycker du bäst om?
lättare att säga inte vinter, då är det kallt jue!

Brukar du sjunga i duschen?
ja, herregud stackars grannar...

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
ser av princip inte på sport

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
kanske, men det känns som om det inte är det jag strävar efter, det blir nog mkt utseende fixerat då...

Vad är viktigast för dig?
människor och socialt utbyte

Laddar du hem musik och film från internet?
helt ärligt inte, min dator är inte kompatibel...

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
oh, köpa en lägenhet om det räcker

Vad är det bästa med julafton?
mysiga stunden på morgonen med tända ljus överallt och lussebullar (jag vill baka lussebullar nu, undrar om min korridor fryser ut mig om jag gör det...)

Vad får dig att slappna av?
min helt underbara elektriska värmedyna ;)

Är du mörkrädd?
beror lite på, oftast ganska tuff, men ibland så...

Vilken färg är snyggast?
svart (och gult och klarblått och skogsgrönt...och massa andra fina färger...)

Tycker du matte är svårt?
nu har jag junte läst det på ett bra tag... men i gymnasiet gick det hyfsat bra

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
but why? finns sjukt mkt roligare saker att lägga pengar på

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
en lägenhet (nejdå, jag är inte alls trött på att inte ha eget kök...)

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
7-8 nånting, jag vet jag är störd, men jag kan ju inte ligga kvar i sängen bara för att

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
hm...oftast saker som flyger eller blir sparkade på

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Ja, aboslut, efter att ha läst så pass mkt om KOL och sett diverse riktigt otäcka bilder samt även tagit i en rökares lunga under obduktion så är jag ännu mer mot rökning etc än innan

Har du piercing?
öronen

Bråkar du och dina syskon ofta?
nixpix

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
taskigt å välja en jue

Läser du ofta böcker?
har lagt av mg lite ett tag, men nu är jag på g igen!

Vad föredrar du för sorts filmer?
nästan allt utom de där riktigt äckliga amerikanska filmeran. Gillar allt från deckare till klassiska romaniska och science fiction och skräckisar

Vad slösar du mest pengar på?
försöker verkligen att inte slösa nånstans, måste seriöst lägga undan lite pengar till sommaren nu, jag kommer typ gå back, suck... Köpte galet dyra linser nyss, det var väl senaste slöset...

Vill du gifta dig?
japp, med vacker vit klänning (systersjälen och jag konstaterade igår att det ska vara klädda knappar)

Vill du ha barn?
mm, och det är redan spikat vad de ska heta: Felix, Felicia och Cornelia (i den ordningen)

Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för?
House!

Vilka länder har du varit i?
Ehm, låt se....
Italien, Österrike, Tyskland, Irland, Danmark, Norge, "Portugal" (Madeira), "Spanien" (Mallorca), Frankrike. Ok, verkligen dags att ta sig utanför europa nu...

Vilka husdjur har du haft innan?
kanin

Är du bra på att laga mat?
om jag får säga det själv så ;) lagade urgod lasagne idag med spenat och keso, och "kikärtor från Kerala" med kokos, curry och ingefära var inte dumt det heller

Var badar du helst?
där det är varmt

Vad dricker du för alkohol?
gärna vitt vin, rött är också gott till rätt sorts mat. däremot dricker jag väldigt ogärna öl och cider och definitivt inte snaps. Champagne är en höjdare (ni hör ju att jag är finsmakare) och den där havtornslikören jag fick nåt nyår hos Amanda drömmer jag fortfarande om ;)

Vilka djur är du mest rädd för?
sådana där håriga spindlar och ormar

Vad tycker du om monarkin?
orka bry sig, de är väl lite roliga att ha...

Vilka språk kan du?
svenska, engelska, minimalt av tyska-rester och en del italienska fraser

Gillar du att dansa?
Såklart, måste hitta en dansgrupp nästa termin

Vad har du för klädstil?
oj, ingen speciell tror jag... har det jag trivs i för dagen, har lite svårt för jeans även om jag nog tycker att det är snyggt. Men klänningar och leggings är nog min bästa just nu

Är du flygrädd?
tvärtom!

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
superbt

Vad dricker du helst när du är törstig?
inte så bra på det där med att dricka alls...

Vilken är din favoritglass?
mjukglass eller äpple- kanel

Tror du på ett liv efter döden?
nånting iaf

Vilket kaffe sörplar du helst?
ett riktigt gott italienskt

Vilket mobilmärke föredrar du?
sony ericsson, mkt nöjd med bytet från nokia

Vad har du för personlighet?
omtänksam, social, lite busig ibland...

Tycker du om sushi?
åh, nu fick jag abstinens!

Tror du på livslång kärlek?
man måste ju hoppas

Vad äter du helst när du ser på film?
svårt, popcorn är ju beroende framkallande, men choklad är ju alltid bättre...

Lever dina föräldrar tillsammans?
nope

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
vore lite kul, men jag tror att jag är lite för gammal och stel... gick ju på aikido med ems ett tag när vi var små, var lite festligt.

Har du tandläkarskräck?
nej, men fick nästan efter senaste besöket, han var så fruktansvärt otrevlig och hade inga handskar...

Vilken hårfärg har du naturellt?
brunt

Biter du på naglarna?
nej (de går av ändå...)

Är du beroende av något?
min värmedyna!

Vilka internetsidor besöker du varje dag?
hotmail, medfarm, bloggen

Hur ofta motionerar du?
när tillfälle ges...

No comments: