Friday, April 20, 2007

Satans aprilväder...

Jag är alltid ute när det regnar. Igår blev jag dränkt vid säkert fyra tillfällen. Ibland fattar jag inte vad jag håller på med, måste åtminstone börja ha med mig en jacka som står emot vatten, eller ännu bättre de där regnbyxorna som ligger nånstans långt inne i garberoben... för man blir rätt blöt av att cykla. Jag lyckades iaf stanna inne när det haglade som värst, poäng till mig. Idag var jag istället ute i blåsten, det är också en sån där sjuk grej, åt vilket håll jag än är påväg så har jag alltid motvind! Hur kan det vara så?!

Mikroskoperingsprovet gick iaf bra igår, kände mig nöjd med min insats. Fick de båda tandpreparaten först, hur lugnt som helst. Sen var det iofs lite roligt när jag fick appendix. Den såg inte alls ut som den jag tittat på förut, men jag resonerade ändå kring vad det var jag såg, att det inte borde vara ileum med tanke på att det inte fanns några villi, alltså colon, men samtidigt såg jag massa peyerska plaque och jag hade förväntat mig mer bägarceller i colon, men det kan inte vara ileum för då ska det verkligen finnas villi, men de där solitärfolliklarna alltså.... så babblade jag på och försökte komma fram till något vettigt och amanuensen: "Men om det inte är ileum och inte colon, vad kan det vara då?" jag: "Jaha, är det appendix?" me like ledande frågor ;)

Sthlm strax, måste bara packa ihop lite grejor, lånade liggunderlag av Maria igår, shit vad jag kommer få ont i ryggen... menmen det är det värt! Vad tror ni om couscous-sallad med div grönsaker, citron och persilja? Kanske en sås med timjan/rosmarin/vitlök? Hm, låter det franskt? Tomas tipsade igår att grejen med fransk mat var att lägga upp jättesmå portioner väldigt snyggt... jaja, jag har ju några kloka huvuden till att slå mig mot...

Och jag har fått min deklaration äntligen, men det fattas en kontrolluppgift, suck... men jag vet ju att siffran stämmer, har faktiskt koll på hur mkt lön jag har fått även om inte sthlm stad har lyckats skicka papper själva. Blä, får kolla det där om jag kan strunta i det eller om jag måste ringa mitt gamla jobb... Fast jag kommer få tillbaka en sjuhundra pix!! Det kan behövas, blodpuddingen är slut nu...

No comments: